Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Ελληνική γλώσσα. Μέρος 6ο: Τα γκρίκλις - Γλώσσα μου μυριολάλητη μην θαρρείς σε προδώσω.


 Μέρος  6ο: Γλώσσα μου μυριολάλητη μην θαρρείς σε προδώσω.

ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: 18/07/2012
Γράφει Ευάγγελος ο Σάμιος

    
Σχόλιο ΠΑΖΛ:  Ας ξεκινήσουμε με ένα τραγούδι :
¨Γλώσσα μου μυριολάλητη μην θαρρείς σε προδώσω,
μην τάχα σε απαρνηθώ, σ' άλλα καλά να ενδώσω,
λαλιά μου, εσύ, πεντάμορφη, πάντα θα σε χρυσώνω,.....¨

Τα γκρίλις δεν είναι σύγχρονο φαινόμενο «Υπάρχουν κείμενα της βυζαντινής εποχής γραμμένα με λατινικούς χαρακτήρες. Επίσης,  Οι Λεβαντίνοι της Σμύρνης, που μιλούσαν όλοι ελληνικά αλλά δυσκολεύονταν να μάθουν την ορθογραφία μας, χρησιμοποιούσαν πάντα τους λατινικούς χαρακτήρες για να γράψουν τα ελληνικά.
Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι «μαγκιά» δεν είναι να γράφεις γρήγορα, ή να προσπαθείς να καλύψεις τις αδυναμίες σου οχυρωμένος πίσω απ΄ αυτή τη γραφή. «Μαγκιά» σήμερα είναι να προσπαθείς να γράφεις σωστά ελληνικά.

Η γλωσσική μας πολιτική, μετά από το 1976, παραπέμπει στα «Θυέστεια Δείπνα», που έγιναν η βαριά κατάρα που αφάνισε τον οίκο των Ατρειδών. Έτσι και η κατάρα για την εγκληματική γλωσσική μας πολιτική θ’ αφανίσει κι εμάς. Το ζήτημα της γλωσσικής παιδείας είναι βέβαια πολιτικό, όχι όμως γιατί έγινε αρμοδιότητα των πολιτικών, αλλά γιατί άπτεται αμέσως και εμμέσως της εθνικής μας αυθυπαρξίας. Δεν ήταν αφελής ο Σολωμός όταν έλεγε στο «Διάλογο», το πεζό αριστούργημά του, την περίφημη φράση: «Μήγαρις έχω τίποτε άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;». Γλώσσα και εθνική ελευθερία πάνε μαζί. Η γλώσσα είναι το σπαθί της ελευθερίας, κι απ’ την όψη της γλώσσας και της γραφής γνωρίζει κανείς το μέγεθος της ελευθερίας, που είναι άξιος να σηκώσει ένας λαός…».

Δάσκαλοι και γονείς, ως γλωσσικά πρότυπα για τα παιδιά μας, είμαστε υπεύθυνοι σε μικρό ή μεγάλο βαθμό για το νοηματικό βιασμό της ελληνικής γλώσσας. Καιρός να «ανακρούσουμε πρύμνα», να πάψουν τα άλλοθι της πνευματικής μας νωθρότητας. Αρκετά μας ταλάνισε η λεξιπενία· ας περάσουμε στην «λεξιπαιδεία». Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για σωστή γλωσσική αγωγή και με σωστά από άποψη γλώσσας σχολικά εγχειρίδια. Αν αδιαφορήσουμε, αύριο είναι βέβαιο ότι από τα greeklish θα βρεθούμε στα «ούτε γρυ ελληνικά». 

Ο Κ. Χολέβας τονίζει ότι το μεγαλύτερο σχολείο διασώσεως και διαδόσεως των σωστών Ελληνικών ήταν, είναι και θα είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο πρώτιστος ρόλος της είναι βεβαίως σωτηριολογικός και οικουμενικός. Όμως μέχρι σήμερα στήριξε τη διαχρονική γλωσσική ταυτότητα του Ελληνισμού και με τη βοήθεια της ελληνικής εξέφρασε τα ορθά δόγματα και συνέθεσε απαράμιλλου κάλλους ποίηση και υμνογραφία. Είναι, λοιπόν, πολλαπλή ανάγκη να σταματήσουν οι πειραματισμοί για τη νεοελληνική απόδοση της Θείας Λειτουργίας εντός των Ναών και να αρκεσθούμε στη χρήση βιβλίων πού θα κρατούν στα χέρια τους οι πιστοί και στα οποία θα υπάρχει το κείμενο σε πρωτότυπο και σε νεοελληνική απόδοση. Αποφεύγω τη λέξη μετάφραση διότι από τά παλαιότερα Ελληνικά στα νεώτερα δεν αλλάζει η γλώσσα. Παραμένει η ενιαία διαχρονική Ελληνική. Απλώς αλλάζουν ορισμένες καταλήξεις και μερικοί γραμματικοί και συντακτικοί τύποι. (Κ. Χολέβας)

Ο δε Μπαμπινιώτης  αναφέριε: «Εγώ θα έλεγα στον κόσμο που μας ακούει: ‘’τη γλώσσα και τα μάτια σας’’. Θα έλεγα ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος, που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας» και πρόσθεσε:  «Δεν είναι απλό εργαλείο η γλώσσα. Είναι ο πολιτισμός μας, είναι η ιστορία μας, είναι η σκέψη μας, είναι η νοοτροπία μας, είναι η ταυτότητά μας. Πάνω από όλα η γλώσσα είναι αξία».

Μια “εθνική” πρωτοβουλία ανέλαβε η ομάδα της καθημερινής τηλεοπτικής εκπομπής του ΑΝΤ1 ”Ράδιο Αρβύλα” για την διάσωση της ελληνικής γλώσσας που αξίζει να προβληθεί, αλλά πάνω απ’ όλα αξίζει να προσπαθήσουν οι πάντες να εφαρμόσουν το μήνυμα της καμπάνιας.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι  η γνώση ορθής ομιλίας και γραφής, είναι σημαντική για την επιτυχία μιας αποτελεσματικής επικοινωνίας. Η συντόμευση και ταχύτητα στον λόγο, μπορεί να αποβούν εις βάρος της σαφήνειας. Αν ο νέος χρειαστεί κάποτε να αρθρώσει άρτιο λόγο, θα δυσκολευτεί πολύ να το κάνει λόγω της λεξιπενίας του. Και έτσι, θα δημιουργούνται στρατιές αγραμμάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ ο ευτελισμός της γλώσσας μας θα εξακολουθήσει τον κατήφορό του σε γραπτό και προφορικό λόγο. 

Στη συνέχεια ας διαβάσουμε μία ερευνητική εργασία που περιλαμβάνει τις παρατηρήσεις ενός σύγχρονου χρήστη της Ελληνικής σχετικά µε τη σημερινή κατάσταση της γλώσσας µας. (Αθανάσιος Επίσκοπος)

 Μετά ας δούμε και ένα υποθετικό βίντεο του 2006 που τότε φαινόταν πέρα κάθε φαντασίας, ενώ σήμερα φαίνεται πραγματοποιήσιμο, σχετικά με το τέλος της ελληνικής γλώσσας.

Τέλος όσοι θέλετε να απαλλαγείτε από τον βραχνά των γκρίκλις και μέχρι να το επιτύχετε, μπορείτε εντελώς δωρεάν να ενσωματώσετε το εργαλείο μετατροπής από Greeklish σε Ελληνικά και στον ιστότοπό σας, που σας παρουσιάζουμε στο τέλος της παρούσας ανάρτησης.

Έχουμε λοιπόν τις παρακάτω ενότητες:

   1. Γλωσσολαλιά - Παντελής Θαλασσινός. 
   2. Η ιστορία των Greeklish και γιατί πρέπει να πούμε ΟΧΙ σε αυτή τη… γραφή.
   3. «Μήγαρις έχω τίποτε άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;» (Σαράντος Καργάκος)
   4. γλσσα μας κινδυνεύει. (Εδοξα Αγουστνου)
   5. Από τον Σαρδανάπαλο στα GREEKLISH: ο γλωσσικός αφελληνισμός  (Κων/νος Χολέβας)
   6. Μπαμπινιώτης: “τη γλώσσα και τα μάτια σας” .
   7. Ράδιο Αρβύλα: Μην δολοφονείτε την γλώσσα μας με τα greeklish! (βίντεο)
   8. Ο ευτελισμός της Γλώσσας μας. (Ινφογνώμων Πολιτικά)
   9. Η κατάσταση της Ελληνικής Γλώσσας. (Αθανάσιος Επισκόπου)
 10. Greeklish - Προφητεία για το τέλος της Ελληνικής Γλώσσας (Βίντεο του 2006)
 11. Μετατρέψτε τα Greeklish σε Ελληνικά

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Ήπειρος Αρχέγονος Ελλάς. Μέρος 1ο : Απέραντη Ελληνική Χώρα.

 

Μέρος 1ο :   Απέραντη Ελληνική Χώρα.

Μέρος 1ο,   Μέρος 2ο,   Μέρος 3ο


ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: 10/07/2012
Γράφει Ευάγγελος ο Σάμιος

     Σχόλιο ΠΑΖΛ:
          
Η νέα σειρά αναρτήσεων αναφέρεται στην αρχέγονο Ελλάδα, την απέραντη χώρα, τη Ήπειρο.
Η Ήπειρος είναι το βορειοδυτικό γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδος .  Έχει έκταση 9450 χμ. τετραγωνικά και ιστορία πανάρχαιη που ξεκινά από την παλαιολιθική εποχή.
        Με τον όρο βο­ρει­ο­η­πει­ρω­τι­κό ζή­τη­μα εν­νο­ού­με το εθνι­κὸ πρό­βλη­μα που δη­μι­ουρ­γή­θη­κε με­τά το τέ­λος των βαλ­κα­νι­κών πο­λέ­μων 1912-13 και συγ­κε­κρι­μέ­να με τη δι­ά­σκε­ψη του Λον­δί­νου (Σε­πτέμ­βρι­ος 1913) και το πρω­τό­κολ­λο της Φλω­ρεν­τί­ας (Δε­κέμ­βρι­ος 1913) επί τη βά­σει των οποίων απο­σπά­στη­κε το βό­ρει­ο τμήμα της Η­πεί­ρου από τον ελ­λη­νι­κό κορ­μό και προ­σαρ­τή­θη­κε  στο νε­ο­σύ­στα­το αλ­βα­νι­κό κρά­τος . Αναλυτικά θα αναφερθούμε στο 2ο μέρος.
Οι Τσάμηδες αποτελούν τους απογόνους εξισλαμισθντων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ηπερου. Το 1923 η τότε Κυβέρνηση του Στρατηγού Θεοδώρου Πάγκαλου δεν τους έστειλε στην Αλβανία, με την ελπίδα ότι η χειρονομία αυτή θα μετρούσε θετικά στις σχέσεις μας με το νεοσύστατο αλβανικό κράτος. Το 1945 το Ειδικό Δικαστήριο Δωσιλόγων Ιωαννίνων καταδίκασε ερμην 1.930 Τσμηδες επί συνολικού πληθυσμού 19.000.   Πολλοί καταδικάσθηκαν στην ποινή του θανάτου, αλλά ευρίσκοντο ήδη ασφαλείς στην Αλβανα, ενώ η αγροτική περιούσια τους δεσμεύτικε. Αναλυτικά θα αναφερθούμε στο 3ο μέρος.
 Στη «Γεωγραφία της Αλβανίας» που διδάσκετε στην Γ’ Λυκείου των σχολείων της χώρας, οι μαθητές δε μαθαίνουν μόνο για τα σημερινά όρια του Αλβανικού κράτους αλλά, και για τις περιοχές που «αδίκως» – όπως λέει αρκετές φορές στο βιβλίο – το Συμβούλιο των Πρεσβευτών του 1913 άφησε εκτός των ορίων του κράτους Αλβανικές περιοχές (Treva Shqiptare). Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνονται 3 νομοί του Μαυροβουνίου, όλο το Κόσσοβο και άλλες τρεις περιοχές της Σερβίας, το μεγαλύτερο μέρος του κράτους των Σκοπίων και 8 νομοί της Ελλάδος.
Η ελληνική διπλωματία οφείλει να προετοιμασθεί για αντιμετωπίσει την προπαγάνδα των Τσάμηδων και της «Φυσικής Αλβανίας» σε διεθνή βήματα. Επίσης πρέπει να δηλώσουμε με κάθε τρόπο ότι σεβόμαστε κάθε εργατικό και τίμιο Αλβανό που δουλεύει στη χώρα μας, αλλά δεν πρόκειται να αποδε-χθούμε την ανάδειξη αυτών των προσωρινών κατοίκων της χώρας μας σε αναγνωρισμένη μειονότητα. Το μόνο υπαρκτό μειονοτικό ζήτημα στις ελληνοαλβανικές σχέσεις είναι ο Ελληνισμός της Αλβανίας.
Ακολουθούν χάρτες της εννιαίας Ηπείρου και ιστορικά βίντεο  
         
       Το πάζλ μας αποτελείται από τις παρακάτω ενότητες:
    
         1. Γεωγραφία και πληθυσμός
         2. Η ιστορία της Ηπείρου
         3. Το Βορειοηπειρώτικο Ζήτημα
         4. 10 ερωτήσεις και απαντήσεις για τους Τσάμηδες
         5. Οκτώ ελληνικούς νομούς περιλαμβάνει ο χάρτης της Αλβανίας
         6. Η Μεγάλη Αλβανία θα μας χορέψει ¨Τσάμικο"¨
         7. Χάρτης εννιαίας  Ηπείρου
         8. Ήπειρος αρχέγονος Ελλάς (βίντεο)
         9.  Ήπειρος (ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ - βίντεο)